Strona ta zawiera zestawienie różnorodnych autorskich porad z zakresu fotografii. Rady przeznaczone są głównie dla początkujących fotografów, chociaż mam nadzieję, że i dla bardziej zaawansowanych mogą stanowić punkt wyjścia do dalszych poszukiwań lub wręcz konstruktywnej negacji. Do tej pory ukazały się następujące porady:

This page contains links to my various photographic tips, but they are written only in Polish. However many web pages and tools mentioned there as links, could be useful for English readers too.

10 Responses to “Porady”

  1. 1 suszarka. 3 Listopad 2011 o 20:09

    co to znaczy ze zdj. zrobione jest suszarką ?

  2. 3 kicia. 27 Styczeń 2012 o 20:34

    Witam! nie tak dawno postanowiłam zakupić lustrzankę NIKON D40. Jak wszystko w nim dobrze poustawiać(ustawienia aparatu) aby dobrze wychodziły zdjęcia na `sesji` ?? Proszę o pomoc. Dziękuję !

  3. 5 irlandzkiezapiski 12 Lipiec 2012 o 22:29

    Witam, mam w domu wolne pomieszczenie (1m2x1,5m2) z doprowadzoną wodą oraz aparat lustrzankę Canon Rebel T2. Proszę o poradę, co powinnam wziąć pod uwagę, projektując ciemnię i jaki sprzęt musiałabym zakupić. (Mam zestaw sprzed 20 lat produkcji ZSRR, więc pewnie przyda mi się upgrade). Pozdrawiam

    • 6 AD 21 Lipiec 2012 o 14:26

      Potrzebne będą kuwety wielkości A4, miarki do chemii pojemności ok. 0,75, powiększalnik (może być rosyjski), koreks do wywoływania filmów i specjalna czerwona żarówka do wygodniejszej pracy przy powiększalniku i zegar ciemniowy do regulacji czasu naświetlania oraz maskownica do papieru. Żabki do wieszania zdjęć. Szczypczyki do ruszania papierem w chemii.

      Do tego materiały: papier, wywoływacz do papieru, wywoływacz do filmów, kąpiel przerywająca, utrwalacz, kąpiel zmiękczająca (fotonal).

      Stary rosyjski sprzęt wystarczy, jeżeli coś jest już mocno zużyte można chyba jeszcze stosunkowo łatwo dokupić zmiennik w komisach. Trzeba tylko kupić nowe materiały i warto wymienić stare kuwety i pojemniki, jeżeli widać na nich ślady chemii. Pamiętajmy, że pojemniki do wywoływacza służą tylko do niego, tak samo te do utrwalacza (nie powinno się ich mieszać, bo resztki chemii z kuwet i pojemników mogą wejść w reakcję).

      To tyle, o ile dobrze pamiętam.

  4. 7 ewelin 31 Lipiec 2012 o 22:23

    witam posiadam sony nex-5 postanowiłam poszerzyć swój asortymet i zakupiłam adapter do obiektywów canon FD. Jaki obiektyw byłby najlpeszy do robienia portretów ?

  5. 8 Ewa 24 Wrzesień 2012 o 21:36

    planuję zakup aparatu fotograficznego- lustrzanki cyfrowej. mam do dyspozycji 2000zł. jestem laikiem, jeśli chodzi o lustrzanki, co wiąże się z tym, że nie wiem, czym kierować się przy jej zakupie. czy mógłby mi Pan coś doradzić? :)

  6. 9 nirhey22ster 5 Luty 2013 o 23:11

    czy canon 60d i 50mm 1.2 L to dobre połączenie na początek?
    byłby to mój pierwszy tak dobry obiektyw .w jakim charakterze mogę go najlepiej wykorzystać( nie myślę o typowych portretach bardziej o reportarzach ii skupiskach ludzkich także ;-))?no i chciałbym używać go także do nagrywania
    prosiłbym o jakieś inne sugestie
    dziękuję za jakąkolwiek pomoc

  7. 10 Renata Polak 10 Styczeń 2015 o 12:38

    Kupiłam niedawno lustrzankę D3200. do robienia zdjęć dziecku i sobie amatorsko ale żeby były dobre. no i po jakimś czasie jak biorę tryb automatyczny nie mogę zrobić zdjęcia a na M się robi bez problemu. nie wiem jak ustawić ostrość i takie rózne w menu żeby było dobrze. z góry dziękuje za pomoc :) pozdrawiam. w ogóle to ze mnie blondynka :D myślałam że to łatwiejsze bedzie a jak weszłam w menu i te wszystkie ustawienia to no wiecie :) nie wiem o co biega czy trzeba ustawiać czy lepiej automatycznie zostawić ale właśnie na automacie nie hcą mi się zdjęcia robic :(

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 2,206,353 hits