Nowe oprogramowanie do obróbki RAW

Ostatnio natrafiłem na dwa cztery (aktualizacja X.2010) programy do obróbki RAW, które mogą wydać Wam się interesujące:

  • RawTherapee 3.0 (póki co w wersji Alpha 1, ale jest tez starsza wersja stabilna) – darmowy program działający pod Windowsem i Linuxem używający silnika DCRaw.
  • Phocus 2.5 – darmowy program od firmy Hasselblad, który w wersji na Mac’a potrafi obsługiwać wszystkie typy RAW, ponieważ używa silnika systemowego (tego samego co iPhoto i Aperture),
  • nama5 – program od braci Słowaków, przez chwilę mieli okrojoną wersję LITE, teraz mają darmowe DEMO (1 eksport na jedno uruchomienie),
  • Zoner Photo Studio Free – ciekawy program do obróbki zdjęć w ogóle, z wewnętrznym podziałem czynności na przeglądanie, wyświetlanie i edycję zdjęć, niby wersja FREE nie edytuje RAW, ale spróbowałem i się otwierają i wygląda, że to nie osadzony podgląd.

2 Responses to “Nowe oprogramowanie do obróbki RAW”


  1. 1 Agnieszka 26 Lipiec 2010 o 18:26

    Witam! Pańska strona jest mi ostatnimi czasy bardzo pomocna, gdyż zamierzam kupić pierwszą lustrzankę, będzie mi służyć do nauki i wykonywania okolicznościowych zdjęć. Zdecydowana jestem na Canona 500D, zastanawiam się jednak, jaki obiektyw będzie początkowo najlepszy:
    tradycyjny 18-55 IS
    czy może Tamron 18-200?
    Proszę o odpowiedź ;) Pozdrawiam serdecznie!

  2. 2 Agnieszka 26 Lipiec 2010 o 18:31

    Jeszcze co do mojego wcześniejszego komentarza: tak jak pisałam, jestem początkująca, dlatego może Pan poleci mi inne, raczej tanie obiektywy, które byłyby odpowiednie? Chodzi o fotografię portretową i makro.


Comments are currently closed.



Blog Stats

  • 2,206,353 hits

