Efektywność własnego portfolio

Serwis PhotoShelter opublikował niedawno ciekawą ankietę przeprowadzoną wśród osób kupujących zdjęcia w Internecie. Pomijając fakt, że publikacja ta ma zapewne na celu udowodnienie, że to właśnie dzięki oferowanym przez PhotoShelter rozwiązaniom, portfolio fotograficzne może na siebie zarabiać, jej lektura dostarcza wielu ciekawych wniosków.

Warto się dowiedzieć jak oglądający reagują na Flashowe pokazy slajdów, wygląd strony, wielkość prezentowanych zdjęć, oznaczenia itp.

  • Photo Buyer Website Survey 2009 (aby otrzymać krótki raport w PDFie, należy podac swój e-mail, oczywiście kilkanaście dni później otrzymamy na niego oferte zakupu konta w serwisie itp.)

Więcej o budowaniu efektywnego portfolio w sieci dowiecie się z nastepujących stron:

Od siebie mogę jeszcze przypomnieć własną notatkę „Jak stworzyć portfolio fotograficzne?” (wkrótce przygotuję jej dużą aktualizację).

7c34787567bdf45d140b848c9bd102de_l

Warto też przypomnieć starą prawdę, że „mniej oznacza więcej”. Więc nawet jeżeli uważacie, że macie dużo świetnych zdjęć, świadomie i beznamiętnie ograniczajcie ich ilość w swojej autoprezentacji. Świetnie ilustruje to stykówka zdjęć Angeliny. Z tego co wiem, w prasie pojawił się jedynie kadr oznaczony gwiazdką, ale mogę się założyć, że autora kusi pokazanie co najmniej kilku.

Reklamy

1 Response to “Efektywność własnego portfolio”


  1. 1 grzybecki 18 marca 2009 o 19:14

    Spoko notka. Sam właśnie jestem na etapie składnia mojego pierwszego portfolio z prawdziwego zdarzenia. Nie na internetowym serwerze a na papierze. Co lepsze, nie drukowane a wywoływane odbitki w ręcznym procesie…

    Dzięki za wpis !
    Pozdrawiam !


Comments are currently closed.



Blog Stats

  • 2,251,651 hits

%d blogerów lubi to: