Porada: Jak wybrać obiektyw?

W uzupełnieniu do porady “Jak wybrać aparat cyfrowy?” postanowiłem napisać tekst o wyborze obiektywów. Nie obejmuje on wszystkich zagadnień związanych z takim wyborem, ale mam nadzieję, że zwraca uwagę na kilka istotnych szczegółów.

2 Responses to “Porada: Jak wybrać obiektyw?”


  1. 1 Lidia Skorupinska 6 października 2007 o 13:19

    Witam.
    Prawie 20 lat temu pracowalam w zakladzie fotograficznym, jak wiadomo technologia zupelnie sie zmienila. i mam prosbe o podpowiedzenie mi jakia mam kupic lustrznke (myslalam o Nikon 70 lub 80 D)wraz z obiektywem z ktorym moglabym robic super przyblizenia. Lubie duzo podrozowac i do tej pory gdy wracam zawsze jestem do konca nie zadowolona ze swoich zdjec. rowniez mysle swiatlomierzu i o filtrze (gdy zdjecia sa robione w Afryce) prosze o odpowiedz
    z powazaniem Lidia S
    tel. 607 08 99 96

  2. 2 ASD 7 października 2007 o 07:45

    Każdy z tych aparatów będzie dobrym wyborem, a D70s można jeszcze kupić w bardzo rozsądnej cenie, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w obiektyw (różnica sięga 1000 zł). Co do obiektywu rozumiem, że chodzi o obiektyw do robienia odległych obiektów, a nie makro. Trudno mi coś wprost doradzić, bo dobre obiektywy tego typu są drogie. Polecałbym obiektyw typu 70-200/2.8 Nikona lub Sigmy, ale to cena około 3500 zł. Z opinii innych użytkowników ciekawym rozwiązaniem może być obiektyw Nikon AF-S 70-300 f/4.5-5.6 G VR IF-ED ze stabilizatorem obrazu, w cenie około 1700 zł. Przy bardzo ograniczonym budżecie można pomyśleć o innych, tańszych obiektywach typu 70-300 np. Tamron AF 70-300 f/4-5.6 Di LD Macro za około 600 zł, ale ich cena często odzwierciedla jakość.

    Światłomierz do zdjęć w plenerze, szczególnie lustrzanką cyfrową nie jest potrzebny, chociażby dlatego, że zdjęcie można zaraz zobaczyć na ekraniku i ewentualnie skorygować. W słonecznych krajach można polecić filtr polaryzacyjny (do ściemniania nieba). Można też pomyśleć o filtrze ochronnym na obiektyw (typu UV), gdy dookoła jest dużo kurzu i piachu.

    Jadąc w dalekie kraje radze zainwestować w dodatkowy akumulator do lustrzanki i kilka kart pamięci o pojemności 1GB lub 2GB.


Comments are currently closed.



Blog Stats

  • 2,245,171 hits

